divendres, 13 de novembre del 2015

Abecedari en valencià

Vol compartir una de les meues primeres creacions amb el programa Photoshop. He estat fent-lo en temps lliure que he anat trobant, veient vídeos de youtube i la veritat és que crec que és una manera molt bona per a crear l'abecedari propi de la classe. El programa el tenia ja al meu ordinador però no més l'havia utilitzat per a esborrar el fons d'imatges i poca cosa més.
Al principi, me'm vaig tornar un poc boja amb les capes i per a tallar els espais en blanc del fons dels dibuixos. A pesar d'això considere que ha valgut la pena, ja que una activitat en la qual poden participar els xiquets de manera indirecta. Poden ser ells mateixos els que trien la imatge i paraula per a cada lletra.
*Les lletres dins del parèntesi són tecles d'accés ràpid.

A continuació aniré narrant els passos generals que he anat fent per a crear l'abecedari.
Primerament vaig crear un nou document amb les mesures 1920*1080. Després per a crear la quadrícula vaig anar a menu>vista>mostrar> cuadricula.
Després vaig obrir les preferències per a triar les guies de les divisions de la quadrícula que anava a fer.
Una vegada configure la quadrícula, vaig seleccionar el marc de fila única i després marc de columna única (amb el shift polsat per a completar la quadricula), i d'acord a les seleccions anteriors, trie les línies que vulga.
Després seleccione el pinzell (b) i pinte totes les línies, i una vegada que ens assegurem estan bé pintades anem al menú selecció i fem clic en desseleccionar. El pas de seleccionar és molt important perquè l'eina que tinguem seleccionada solament farà efecte en això que està seleccionat.
Si ens posem ja mans a l'obra, triem totes les imatges que anem a utilitzar i les inserim una per una. Per a les imatges que tinguen un fons que volem esborrar, hem de fer clic a la barita màgica (w) per a seleccionar un mateix color. Per tant hem de fer clic en el fons i esborrem amb la tecla suprimir. Una vegada tenim això polsem (v) i estant en la capa correcta movem la imatge fins que vulguem. Aquest procés es fa amb cadascuna de les imatges.
He de dir que no hem d'oblidar que cada vegada que inserim una imatge o un text es crea una capa nova, com es pot comprovar a la dreta del programa.
Per a escriure polsem en  T que apareix a l'esquerra, i escrivim el text que vulguem. Per a modificar o moure el text, hem de polsar (v).
En el meu cas volia moure algunes paraules concretes, que estaven en la mateixa fila, és a dir, en la capa que altres paraules que no volia moure. Per aconseguir-ho fem clic amb el botó dret del ratolí i fem clic en rasteritzar. Per tant, una vegada fet açò, per a moure una cosa en particular, polsem (m), seleccionem amb el ratolí això que volem moure i (v) desplacem a on vulguem.
He tractat que totes les imatges foren dibuixos per tal de donar-li un aspecte més infantil al conjunt.
Cal dir que he afegit dues marques d'aigua per tal d'indicar que he sigut jo qui ho ha fet, he triat el nom de l'assignatura i la data.

¡¡Aquest és el resultat final!!

Anime a tothom a conéixer el programa a pesar que no siga anar i fer-ho en cinc minuts. 
En el meu cas m'haguera agradat ressaltar la lletra de la paraula amb altre color o eliminar el segment de l'esquerra, però com no vaig donar amb el problema vaig aprofitar el lloc per a posar el meu nom i cognoms.
Pato Donald saludado.gif
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

¡Anima't a comentar! ♥La teua opinió és molt important per a mi♥